Regulamin

Regulamin sklepu internetowego www.delikatesyportius.pl prowadzonego przez spółkę pod firmą FHC-2 Sp. z o. o. z siedzibą w Komornikach, 62-052 Komorniki, ul. Wiśniowa 11, zarejestrowaną  w Krajowym Rejestrze Sądowym – Rejestr Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000241137, posiadającą NIP: 684-241-19-42 oraz REGON: 180065089, BDO 000155045, wysokość kapitału zakładowego 50.000 zł.

I. Sprzedawca, Konsument, Przedsiębiorca, Przedsiębiorca indywidualny

Sprzedawcą nabywanych przez Państwa towarów jest spółka pod firmą: FHC-2 Sp. z o.o. 62-052 Komorniki, ul. Wiśniowa 11, zarejestrowana  w Krajowym Rejestrze Sądowym – Rejestr Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, numer KRS 0000241137, posiadającą NIP: 684-241-19-42 oraz REGON: 180065089, BDO 000155045, wysokość kapitału zakładowego 50.000 zł, adres poczty elektronicznej:sklep@delikatesyportius.pl, telefon kontaktowy 13-42-00-350. Adres dla korespondencji: ul. Tysiąclecia 1, 38-400 Krosno.

 Konsument – oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową

Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Przedsiębiorca Indywidualny – oznacza osobę fizyczną zawierającą umowę związaną bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą, jeśli z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

II. Rejestracja Klienta (login)

Rejestracja klienta odbywa się poprzez wypełnianie formularza rejestracji, podając poprawne i prawdziwe dane: imię, nazwisko, telefon, adres e-mail, adres, miasto, kod pocztowy, hasło do konta tworzonego w sklepie oraz kliknięcie w przycisk Rejestruj. Możliwe są zakupy bez rejestracji (patrz pkt.III). Przy rejestracji klienta, klient składa oświadczenia jak w pkt. III.6. oraz 7. poniżej.

III. Złożenie zamówienia

  1. Zamówienia przyjmujemy 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, na stronie www.delikatesyportius.pl.
  2. Zamówienia mogą składać osoby fizyczne posiadające zdolność do czynności prawnych, osoby prawne oraz inne jednostki organizacyjne posiadające zdolność prawną
  3. Wymagania sprzętowe dla złożenia zamówienia: komputer wyposażony w przeglądarkę internetową.
  4. Szczegółowa instrukcja składania zamówień: Towary w sklepie sprzedawane są na sztuki. Przy produktach na wagę 1 sztuka = 100 g produktu. Przy produktach w opakowaniach jednostkowych 1 sztuka = 1 opakowanie produktu. W karcie produktu zawsze podana jest cena za 1 sztukę, oraz jakiej ilości produktu ona dotyczy. W polu z ilością wpisujemy ilość zamawianego produktu i klikamy „Dodaj do koszyka”. Towar dodawany jest do koszyka, gdzie tworzy się lista zakupów. Po dodaniu wszystkich produktów do koszyka klikamy ”Zamawiam”, jeśli nie jesteśmy zalogowani sklep poprosi nas o podanie danych do logowania, rejestrację lub zakupy bez rejestracji. Wybierając zakupy bez rejestracji, w formularzu należy podać dane: imię, nazwisko, telefon, adres e-mail, adres, miasto, kod pocztowy. Następnym krokiem, w przypadku zarejestrowanego klienta lub kupowania bez rejestracji, jest wskazanie wyboru dostępnej metody płatności, a w następnym kroku wskazanie sposób dostawy – dowóz do domu. Na końcu klikamy „Potwierdzam zamówienie”.
  5. Sklep internetowy nie prowadzi sprzedaży wyrobów alkoholowych i tytoniowych.
  6. Przed akceptacją zamówienia Klient składa oświadczenie zaznaczając pole wyboru przy oświadczeniu o treści: "Niniejszym oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję Regulamin Sklepu Internetowego www.delikatesyportius.pl prowadzonego przez FHC-2 Sp. z o. o. z siedzibą w Komornikach ul. Wiśniowa 11, potwierdzam, że wiem, iż zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty ceny. Jednocześnie oświadczam, iż zapoznając się z regulaminem poinformowany zostałem o warunkach sprzedaży, dostawy, prawie odstąpienia od umowy, przetwarzaniu danych osobowych i prawach podmiotu danych osobowych. Nie złożenie przez klienta oświadczenia o powyższej treści uniemożliwi zaakceptowanie i wysłanie oraz realizację przez nas zamówienia.
  7. Przed akceptacją zamówienia Klient może złożyć oświadczenie, że wyraża zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną od Sprzedawcy newslettera na podany adres e-mail.
  8. Złożenie zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi w chwili przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę do realizacji. W przypadku braku jakiegokolwiek z zamówionych produktów nasz pracownik będzie kontaktował się z Państwem telefonicznie w celu ustalenia alternatywnego produktu lub anulowania zamówienia. Informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia umowy sprzedaży.

IV. Warunki sprzedaży

  1. Ceny produktów.
    Sprzedaż produktów realizowana jest w cenie obowiązującej na dzień złożenia zamówienia, uwidocznionej przy zdjęciu lub opisie zamawianego produktu. Ceny produktów są cenami detalicznymi i zawierają wszystkie cła i podatki. Ceny podano w złotówkach.
  2. Minimalna wartość zamówienia i obszar dostaw:
    1. Minimalna wartość zamówienia wynosi 200,00zł.
    2. Dostawa zakupów gratis na terenie Krosna. Klient nie ponosi kosztów dostawy zakupów.
    3. Zamówienia są realizowane wyłącznie na terenie Krosna oraz w promieniu 10 km od sklepu stacjonarnego Sprzedawcy przy ul. Bursaki 29B w Krośnie.
    4. Zamówienia poniżej wartości 200,00 zł i spoza wskazanego obszaru nie będą przyjmowane i realizowane.
  3. Produkty na wagę
    Produkty sprzedawane "na wagę", sprzedawane są po zważeniu oferowanego towaru w sklepie. Ilość zamawianego produktu należy podać jako mnożnik 100 g, np.: 300 g = 3 sztuki produktu. Jeżeli przy nazwie produktu podana jest waga opakowania np. 400g należy wskazać ilość zamawianych opakowań np. 2 (czyli 800 g produktu). Każdy towar posiada adnotacje o ilości. Uwaga: sposób przygotowania produktu można określić w komentarzu przy potwierdzaniu zamówienia, np. łopatka zmielona, schab pokrojony, wędliny w plasterkach lub w kawałku, ser w plasterkach lub w kawałku. W przypadku Towarów na wagę, jeżeli rozbieżność pomiędzy ilością wskazaną w Zamówieniu, a dostarczoną Klientowi wynosi więcej niż +/-5%, Klient ma prawo do rezygnacji z odbioru takiego Towaru, bądź do rezygnacji z odbioru całego Zamówienia, a Sprzedawca niezwłocznie zwraca Klientowi Cenę, o ile została ona uiszczona przez Zamawiającego z góry.
  4. Produkty mrożone.
    Produkty nietrwałe (mrożonki, lody itp.) przewożone są w termoizolacyjnej lodówce.
  5. Braki produktów.
    W przypadku braku jakiegokolwiek z zamówionych produktów nasz pracownik będzie kontaktował się z Państwem telefonicznie w celu zasygnalizowaniu problemu i zaproponowania alternatywnego produktu lub anulowania zamówienia.
  6. Weryfikacja zamówienia.
    W celu potwierdzenia złożonego zamówienia nasz pracownik może skontaktować się z Państwem pod podany przez Państwa numer telefonu w przypadku wątpliwości i ewentualnych braków w asortymencie.
  7. Warunki dostawy.
    Dostawcą nabywanych przez Państwa produktów jest firma:FHC-2 Sp. z o.o. z siedzibą w Komornikach która realizując dostawę posługuje się kurierami. Dostawy są realizowane przez Kurierów-Sprzedawców upoważnionych przez Dostawcę i posiadających stosowne identyfikatory. Zamówione towary są przez nas pakowane w reklamówki.

V. Dostawa

  1. Dostawa zakupów do Klienta w granicach miasta Krosno i w promieniu 10 km od sklepu dostawcy w Galerii Portius w Krośnie ul. Bursaki 29B jest bezpłatna.
  2. Zakupy dostarczane są do drzwi Klienta lub do bramy wejściowej przy budynkach ogrodzonych. W budynkach wielomieszkaniowych (bloki) dostawa realizowana jest do drzwi klatki schodowej – kurier nie ma obowiązku wnoszenia zakupów do mieszkania Klienta.
  3. Terminy  realizacji zamówienia:
    Zamówienia składane do godziny 14.00 dnia roboczego będą realizowane tego samego dnia, a zamówienia złożone po godzinie 14.00 będą realizowane następnego dnia roboczego.
    Zamówienia realizowane będą przez 7 dni w tygodniu w godzinach od 12:00 do godziny 20:00, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy dla placówek handlowych oraz dni gdy placówka handlowa z jakichkolwiek innych przyczyn nie pracuje.

VI. Warunki płatności

Faktury
Faktura VAT zostanie doręczona wraz z zamówieniem w przypadku zgłoszenia przez Państwa żądania otrzymania faktury (pole „Uwagi” przy wyborze płatności formularzu zamówienia). W pozostałych przypadkach wraz z dostawą klient otrzymuje paragon fiskalny.

Płatność
W momencie akceptacji zamówienia na stronie internetowej, klient ma możliwość wyboru następujących form płatności za dokonane zakupy:

  • Gotówka - Zapłata należności następuje przy odbiorze zamówienia w polskich złotych,
  • Karta płatnicza lub BLIK

W przypadku zamówień o wartości powyżej 1.000,00 zł – przed rozpoczęciem ich realizacji, wymagane jest osobiste uiszczenie przez Klienta w gotówce zaliczki w wysokości 30% zamówienia bezpośrednio w kasie sklepu Sprzedawcy.

VII. Reklamacje i zwroty, prawo odstąpienia od umowy

[Konsumenci]

  1. Jesteśmy zobowiązani dostarczyć Państwu towar bez wad – zgodny z umową. Klient przed dokonaniem odbioru towaru ma możliwość sprawdzenia dostarczonej przesyłki w obecności kuriera. Wszelkie reklamacje należy zgłosić w pierwszej kolejności do kuriera dostarczającego przesyłkę. Kurier ma obowiązek przyjąć uzasadnione reklamacje oraz na życzenie klienta przyjąć zwrot części lub całości przesyłki, rozliczając na miejscu tylko wartość zakupionych i odbieranych przez Klienta produktów. W przypadku stwierdzenia wad produktów już po zapłaceniu przez klienta za przesyłkę, należy skontaktować się ze Sprzedawcą telefonicznie, pisemnie, drogą e-mail lub bezpośrednio w sklepie Sprzedawcy w Krośnie przy ul. Bursaki 29B Delikatesy Centrum w Galerii Portius. W takim wypadku ustosunkujemy się do reklamacji w terminie do 14 dni.
  2. Reklamacje dotyczące niezgodności towaru z umową rozpatrywane są przez Sprzedającego w trybie przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2020.287 t.j z późn. zm.) i innych odpowiednich przepisów prawa. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. Jeżeli odmówimy doprowadzenia towaru do zgodności z umową, nie doprowadzimy towaru do zgodności z umową, nieskutecznie będziemy próbować doprowadzić towar do zgodności z umową, brak zgodności towaru z umową będzie na tyle istotny, że uprawnia do pominięcia żądania naprawy lub wymiany towaru, wówczas konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od umowy. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
  3. Stosownie do postanowień ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 014 r. poz. 8272020.287 t.j. z późn. zm.) i na jej warunkach, Konsument zawierający umowę na odległość może od umowy odstąpić bez podania przyczyn, składając spółce FHC-2 Sp. z o.o. w Komornikach stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 (czternastu) dni od dnia odbioru zamówienia. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed upływem tego terminu na adres Sprzedawcy. Konsument może skorzystać z poniższego wzoru odstąpienia od umowy:

    WZÓR OŚWIADCZENIA

    Miejscowość ………………………………          dnia  …………………


    ……………………………………………………………..
    (imię i nazwisko oraz adres, telefon ew. e-mail Konsumenta)

    Adresat: FHC-2 Sp. z o.o. w Komornikach
    ul. Tysiąclecia 1
    38-400 Krosno

    Oświadczenie
    Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów: ……………………………………………………………………………………..…………..
    Data zawarcia umowy (złożenia zamówienia): ……………………………….
    Data odbioru zamówienia:……………………………………….


    Podpis ……………………………………………………………

     
  4. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od wydania Konsumentowi zamówionych towarów.
  5. W przypadku złożenia odstąpienia od umowy przez Konsumenta umowę uważa się za niezawartą. Konsument otrzyma niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez nas oświadczenia o odstąpieniu, zwrot uiszczonej za zakupione towary należności.
  6. W przypadku odstąpienia od umowy Konsument ma obowiązek zwrócić do Sklepu przedmiot zamówienia niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towarów lub do czasu dostarczenia nam dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  7. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
    1. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    2. w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia; (np. produkty mrożone, nabiał, świeże warzywa, owoce, mięso, wędliny, środki higieny itp.)
    3. w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (np. produkty mrożone, nabiał, świeże warzywa, owoce, mięso, wędliny, środki higieny itp.)
    4. w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
    5. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    6. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism;
  8. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. Konsument posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    1. zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży.
    2. Zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
    3. uzyskanie bezpłatnej pomocy w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów.

[Przedsiębiorcy Indywidualni]

Postanowienia pkt. VII 1-8 stosuje się do Przedsiębiorcy Indywidualnego zawierającego umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

[Przedsiębiorcy]

Do Przedsiębiorców stosuje się przepisy księgi trzeciej tytułu XI działu II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. 2022 poz. 1360 i 2337

VIII. Prywatność i dane osobowe

Zasady dotyczące ochrony prywatności i danych osobowych znajdują się w zakładce Polityka Prywatności.