Warunki korzystania z serwisu
REGULAMIN
Regulamin sklepu internetowego www.delikatesyportius.pl prowadzonego przez spółkę pod firmą FHC-2 Sp. z o. o. z siedzibą w Komornikach, 62-052 Komorniki, ul. Wiśniowa 11, zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym – Rejestr Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000241137, posiadającą NIP: 684-241-19-42 oraz REGON: 180065089, BDO 000155045, wysokość kapitału zakładowego 50.000 zł.
I. Sprzedawca, Konsument, Przedsiębiorca, Przedsiębiorca indywidualny
Sprzedawcą nabywanych przez Państwa towarów jest spółka pod firmą: FHC-2 Sp. z o.o. 62-052 Komorniki, ul. Wiśniowa 11, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym – Rejestr Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, numer KRS 0000241137, posiadającą NIP: 684-241-19-42 oraz REGON: 180065089, BDO 000155045, wysokość kapitału zakładowego 50.000 zł, adres poczty elektronicznej:sklep@delikatesyportius.pl, telefon kontaktowy 13-42-00-350. Adres dla korespondencji: ul. Tysiąclecia 1, 38-400 Krosno.
Konsument – oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Przedsiębiorca Indywidualny – oznacza osobę fizyczną zawierającą umowę związaną bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą, jeśli z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
II. Rejestracja Klienta (login)
Rejestracja klienta odbywa się poprzez wypełnianie formularza rejestracji, podając poprawne i prawdziwe dane: imię, nazwisko, telefon, adres e-mail, adres, miasto, kod pocztowy, hasło do konta tworzonego w sklepie oraz kliknięcie w przycisk Rejestruj. Możliwe są zakupy bez rejestracji (patrz pkt.III). Przy rejestracji klienta, klient składa oświadczenia jak w pkt. III.6. oraz 7. poniżej.
III. Złożenie zamówienia
-
Zamówienia przyjmujemy 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, na stronie www.delikatesyportius.pl.
-
Zamówienia mogą składać osoby fizyczne posiadające zdolność do czynności prawnych, osoby prawne oraz inne jednostki organizacyjne posiadające zdolność prawną
-
Wymagania sprzętowe dla złożenia zamówienia: komputer wyposażony w przeglądarkę internetową.
-
Szczegółowa instrukcja składania zamówień: Towary w sklepie sprzedawane są na sztuki. Przy produktach na wagę 1 sztuka = 100 g produktu. Przy produktach w opakowaniach jednostkowych 1 sztuka = 1 opakowanie produktu. W karcie produktu zawsze podana jest cena za 1 sztukę, oraz jakiej ilości produktu ona dotyczy. W polu z ilością wpisujemy ilość zamawianego produktu i klikamy „Dodaj do koszyka”. Towar dodawany jest do koszyka, gdzie tworzy się lista zakupów. Po dodaniu wszystkich produktów do koszyka klikamy ”Zamawiam”, jeśli nie jesteśmy zalogowani sklep poprosi nas o podanie danych do logowania, rejestrację lub zakupy bez rejestracji. Wybierając zakupy bez rejestracji, w formularzu należy podać dane: imię, nazwisko, telefon, adres e-mail, adres, miasto, kod pocztowy. Następnym krokiem, w przypadku zarejestrowanego klienta lub kupowania bez rejestracji, jest wskazanie wyboru dostępnej metody płatności, a w następnym kroku wskazanie sposób dostawy – dowóz do domu. Na końcu klikamy „Potwierdzam zamówienie”.
-
Sklep internetowy nie prowadzi sprzedaży wyrobów alkoholowych i tytoniowych.
-
Przed akceptacją zamówienia Klient składa oświadczenie zaznaczając pole wyboru przy oświadczeniu o treści: "Niniejszym oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję Regulamin Sklepu Internetowego www.delikatesyportius.pl prowadzonego przez FHC-2 Sp. z o. o. z siedzibą w Komornikach ul. Wiśniowa 11, potwierdzam, że wiem, iż zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty ceny. Jednocześnie oświadczam, iż zapoznając się z regulaminem poinformowany zostałem o warunkach sprzedaży, dostawy, prawie odstąpienia od umowy, przetwarzaniu danych osobowych i prawach podmiotu danych osobowych. Nie złożenie przez klienta oświadczenia o powyższej treści uniemożliwi zaakceptowanie i wysłanie oraz realizację przez nas zamówienia.
-
Przed akceptacją zamówienia Klient może złożyć oświadczenie, że wyraża zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną od Sprzedawcy newslettera na podany adres e-mail.
-
Złożenie zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi w chwili przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę do realizacji. W przypadku braku jakiegokolwiek z zamówionych produktów nasz pracownik będzie kontaktował się z Państwem telefonicznie w celu ustalenia alternatywnego produktu lub anulowania zamówienia. Informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia umowy sprzedaży.
IV. Warunki sprzedaży
-
Ceny produktów.
Sprzedaż produktów realizowana jest w cenie obowiązującej na dzień złożenia zamówienia, uwidocznionej przy zdjęciu lub opisie zamawianego produktu. Ceny produktów są cenami detalicznymi i zawierają wszystkie cła i podatki. Ceny podano w złotówkach.
-
Minimalna wartość zamówienia i obszar dostaw:
-
Minimalna wartość zamówienia wynosi 200,00zł.
-
Dostawa zakupów gratis na terenie Krosna. Klient nie ponosi kosztów dostawy zakupów.
-
Zamówienia są realizowane wyłącznie na terenie Krosna oraz w promieniu 10 km od sklepu stacjonarnego Sprzedawcy przy ul. Bursaki 29B w Krośnie.
-
Zamówienia poniżej wartości 200,00 zł i spoza wskazanego obszaru nie będą przyjmowane i realizowane.
-
Produkty na wagę
Produkty sprzedawane "na wagę", sprzedawane są po zważeniu oferowanego towaru w sklepie. Ilość zamawianego produktu należy podać jako mnożnik 100 g, np.: 300 g = 3 sztuki produktu. Jeżeli przy nazwie produktu podana jest waga opakowania np. 400g należy wskazać ilość zamawianych opakowań np. 2 (czyli 800 g produktu). Każdy towar posiada adnotacje o ilości. Uwaga: sposób przygotowania produktu można określić w komentarzu przy potwierdzaniu zamówienia, np. łopatka zmielona, schab pokrojony, wędliny w plasterkach lub w kawałku, ser w plasterkach lub w kawałku. W przypadku Towarów na wagę, jeżeli rozbieżność pomiędzy ilością wskazaną w Zamówieniu, a dostarczoną Klientowi wynosi więcej niż +/-5%, Klient ma prawo do rezygnacji z odbioru takiego Towaru, bądź do rezygnacji z odbioru całego Zamówienia, a Sprzedawca niezwłocznie zwraca Klientowi Cenę, o ile została ona uiszczona przez Zamawiającego z góry.
-
Produkty mrożone.
Produkty nietrwałe (mrożonki, lody itp.) przewożone są w termoizolacyjnej lodówce.
-
Braki produktów.
W przypadku braku jakiegokolwiek z zamówionych produktów nasz pracownik będzie kontaktował się z Państwem telefonicznie w celu zasygnalizowaniu problemu i zaproponowania alternatywnego produktu lub anulowania zamówienia.
-
Weryfikacja zamówienia.
W celu potwierdzenia złożonego zamówienia nasz pracownik może skontaktować się z Państwem pod podany przez Państwa numer telefonu w przypadku wątpliwości i ewentualnych braków w asortymencie.
-
Warunki dostawy.
Dostawcą nabywanych przez Państwa produktów jest firma:FHC-2 Sp. z o.o. z siedzibą w Komornikach która realizując dostawę posługuje się kurierami. Dostawy są realizowane przez Kurierów-Sprzedawców upoważnionych przez Dostawcę i posiadających stosowne identyfikatory. Zamówione towary są przez nas pakowane w reklamówki.
V. Dostawa
-
Dostawa zakupów do Klienta w granicach miasta Krosno i w promieniu 10 km od sklepu dostawcy w Galerii Portius w Krośnie ul. Bursaki 29B jest bezpłatna.
-
Zakupy dostarczane są do drzwi Klienta lub do bramy wejściowej przy budynkach ogrodzonych. W budynkach wielomieszkaniowych (bloki) dostawa realizowana jest do drzwi klatki schodowej – kurier nie ma obowiązku wnoszenia zakupów do mieszkania Klienta.
-
Terminy realizacji zamówienia:
Zamówienia składane do godziny 14.00 dnia roboczego będą realizowane tego samego dnia, a zamówienia złożone po godzinie 14.00 będą realizowane następnego dnia roboczego.
Zamówienia realizowane będą przez 7 dni w tygodniu w godzinach od 12:00 do godziny 20:00, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy dla placówek handlowych oraz dni gdy placówka handlowa z jakichkolwiek innych przyczyn nie pracuje.
VI. Warunki płatności
Faktury
Faktura VAT zostanie doręczona wraz z zamówieniem w przypadku zgłoszenia przez Państwa żądania otrzymania faktury (pole „Uwagi” przy wyborze płatności formularzu zamówienia). W pozostałych przypadkach wraz z dostawą klient otrzymuje paragon fiskalny.
Płatność
W momencie akceptacji zamówienia na stronie internetowej, klient ma możliwość wyboru następujących form płatności za dokonane zakupy:
-
Gotówka - Zapłata należności następuje przy odbiorze zamówienia w polskich złotych,
-
Karta płatnicza lub BLIK
W przypadku zamówień o wartości powyżej 1.000,00 zł – przed rozpoczęciem ich realizacji, wymagane jest osobiste uiszczenie przez Klienta w gotówce zaliczki w wysokości 30% zamówienia bezpośrednio w kasie sklepu Sprzedawcy.
VII. Reklamacje i zwroty, prawo odstąpienia od umowy
[Konsumenci]
-
Jesteśmy zobowiązani dostarczyć Państwu towar bez wad – zgodny z umową. Klient przed dokonaniem odbioru towaru ma możliwość sprawdzenia dostarczonej przesyłki w obecności kuriera. Wszelkie reklamacje należy zgłosić w pierwszej kolejności do kuriera dostarczającego przesyłkę. Kurier ma obowiązek przyjąć uzasadnione reklamacje oraz na życzenie klienta przyjąć zwrot części lub całości przesyłki, rozliczając na miejscu tylko wartość zakupionych i odbieranych przez Klienta produktów. W przypadku stwierdzenia wad produktów już po zapłaceniu przez klienta za przesyłkę, należy skontaktować się ze Sprzedawcą telefonicznie, pisemnie, drogą e-mail lub bezpośrednio w sklepie Sprzedawcy w Krośnie przy ul. Bursaki 29B Delikatesy Centrum w Galerii Portius. W takim wypadku ustosunkujemy się do reklamacji w terminie do 14 dni.
-
Reklamacje dotyczące niezgodności towaru z umową rozpatrywane są przez Sprzedającego w trybie przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2020.287 t.j z późn. zm.) i innych odpowiednich przepisów prawa. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. Jeżeli odmówimy doprowadzenia towaru do zgodności z umową, nie doprowadzimy towaru do zgodności z umową, nieskutecznie będziemy próbować doprowadzić towar do zgodności z umową, brak zgodności towaru z umową będzie na tyle istotny, że uprawnia do pominięcia żądania naprawy lub wymiany towaru, wówczas konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od umowy. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
-
Stosownie do postanowień ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 014 r. poz. 8272020.287 t.j. z późn. zm.) i na jej warunkach, Konsument zawierający umowę na odległość może od umowy odstąpić bez podania przyczyn, składając spółce FHC-2 Sp. z o.o. w Komornikach stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 (czternastu) dni od dnia odbioru zamówienia. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed upływem tego terminu na adres Sprzedawcy. Konsument może skorzystać z poniższego wzoru odstąpienia od umowy:
WZÓR OŚWIADCZENIA
Miejscowość ……………………………… dnia …………………
……………………………………………………………..
(imię i nazwisko oraz adres, telefon ew. e-mail Konsumenta)
Adresat: FHC-2 Sp. z o.o. w Komornikach
ul. Tysiąclecia 1
38-400 Krosno
Oświadczenie
Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów: ……………………………………………………………………………………..…………..
Data zawarcia umowy (złożenia zamówienia): ……………………………….
Data odbioru zamówienia:……………………………………….
Podpis ……………………………………………………………
-
Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od wydania Konsumentowi zamówionych towarów.
-
W przypadku złożenia odstąpienia od umowy przez Konsumenta umowę uważa się za niezawartą. Konsument otrzyma niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez nas oświadczenia o odstąpieniu, zwrot uiszczonej za zakupione towary należności.
-
W przypadku odstąpienia od umowy Konsument ma obowiązek zwrócić do Sklepu przedmiot zamówienia niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towarów lub do czasu dostarczenia nam dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
-
w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
-
w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia; (np. produkty mrożone, nabiał, świeże warzywa, owoce, mięso, wędliny, środki higieny itp.)
-
w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (np. produkty mrożone, nabiał, świeże warzywa, owoce, mięso, wędliny, środki higieny itp.)
-
w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
-
w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
-
o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism;
-
Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. Konsument posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
-
zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży.
-
Zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
-
uzyskanie bezpłatnej pomocy w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
[Przedsiębiorcy Indywidualni]
Postanowienia pkt. VII 1-8 stosuje się do Przedsiębiorcy Indywidualnego zawierającego umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
[Przedsiębiorcy]
Do Przedsiębiorców stosuje się przepisy księgi trzeciej tytułu XI działu II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. 2022 poz. 1360 i 2337
VIII. Prywatność i dane osobowe
Zasady dotyczące ochrony prywatności i danych osobowych znajdują się w zakładce Polityka Prywatności.